روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد آمریکا بمب‌افکن‌های اتمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرد با پادرمیانی چین؛ فتح و حماس بیانیه پایان اختلافات امضا کردند ژاپن ۴ شهرک‌نشین صهیونیست را بابت اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم کرد مراسم تحلیف پزشکیان سه‌شنبه هفته بعد (۹ مرداد) برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد واکنش پزشک بایدن به خبر مرگ رئیس جمهور آمریکا حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی
سرخط خبرها

واکنش رئیسی به تقابل احتمالی روسیه و ناتو | رئیس جمهور: هم مخالف جنگیم و هم مخالف توسعه‌طلبی ناتو

  • کد خبر: ۱۰۷۸۳۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
  • ۱
واکنش رئیسی به تقابل احتمالی روسیه و ناتو | رئیس جمهور: هم مخالف جنگیم و هم مخالف توسعه‌طلبی ناتو
رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ها صنعتی و تجاری ایران و لهستان اظهار داشت: تهران و ورشو از ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط در همه زمینه ها برخوردارند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در دیدار «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان با اشاره به قدردانی لهستانی ها از حمایت ایرانیان از پناهجویان این کشور در جنگ جهانی دوم گفت: پیشینه تاریخی و تمدن غنی ایران و لهستان می‌تواند بستر مناسبی برای تقویت تعاملات علمی و فرهنگی دو کشور باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سطح فعلی روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و ورشو متناسب با روابط سیاسی دو کشور نیست، افزود: ظرفیت‌های مختلفی از جمله در زمینه های صنعتی و اقتصادی در دو کشور وجود دارد که باید با تلاش مشترک این ظرفیت‌ها را در راستای گسترش تعاملات فیمابین به فعلیت برسانیم.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درگیری‌ ها در اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که با درگیری و جنگ مخالف است، مخالفت قاطع خود را با سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو نیز اعلام می‌کند.

«زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار گفت: سابقه روابط بین ایران و لهستان به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد. دو کشور قریب به ۵ قرن است که با یکدیگر روابطی دوستانه دارند و یکی از به یاد ماندنی‌ترین فرازهای روابط دو کشور مهمان‌نوازی ایرانیان از پناهندگان لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم است.

وزیر خارجه لهستان با اشاره به اینکه دو کشور مشترکات زیادی دارند، تصریح کرد: مردم ایران و لهستان در مقابل مداخله قدرت‌های بزرگ و خارجی در امور کشورشان ایستادگی کرده اند.

«زبیگنیو رائو» با تاکید بر اینکه سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور مطلوب نیست، اظهار داشت: لهستان خواهان احیاء و ارتقای سطح همکاری‌های خود با ایران در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
حالا که روسیه داره توسعه طلبی میکنه، مخالف توسعه طلبی ناتو هستی؟؟!!!
توسعه طلبی و تجاوز و کشتار و جنایات روسیه تو اوکراین چی میشه؟
یعنی موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->